BELÇİKA - BELGIQUE BELÇİKA - BELGIQUE: MR St-Josse adayı Derya Bulduk Beltürk'e konuştu...

BELÇİKA - BELGIQUE

Yaşama dair

jeudi, juillet 13, 2006

MR St-Josse adayı Derya Bulduk Beltürk'e konuştu...



MR St-Josse adayı Derya Bulduk Beltürk'e konuştu...

Bu günkü konuğumuz Özgür Hafıza Derneği´nin başkanı ve MR ´ın Saint-Josse Belediyesi´nde 2. sıra adayı Derya Bulduk. Aslında Belçika gündemini ve Türk siyasetçilerini yakından takip edenler için tanıdık bir isim. Ancak yine de tanımayanlar ve seçmenler için kendisi ile bir söyleşi yaptık.

-Hoş geldiniz Derya Hanım.Öncelikle bizlere kendinizden biraz bahsedebilir misiniz?


-1977´de Brüksel Saint-Josse´da doğdum.Saint-Josse´da büyüdüm. 2 yıllık bir ekonomi eğitiminin ardından hukuk okudum.

-Yani karşımızda doğma büyüme bir Saint-Josse´lu var. Burada yaşayan Türklerin ve sorunlarının neler olduğunu herhalde oldukça iyi biliyorsunuz...

-Evet, böyle olduğunu düşünüyorum. Zaten bir adayın ancak içinde bulunduğu şartları görerek ve yaşayarak çözüm üretebileceğine inanıyorum.

-Haklısınız..Peki şu anda hangi işle uğraşıyorsunuz?


-Kendime ait bir finans şirketim var.

-Siyasete girdiğinizde devam edecek misiniz?

-Tabi ki, devam edeceğim. Bu benim mesleğim. Ben siyaseti meslek olarak görmüyorum. Sadece Türkiye´nin ve burada yaşayan Türklerin haklarını savunmak ve hassas oldukları noktalarda çözümler üretebilmek amacı ile hareket ediyorum.

-Peki siyasete sizi iten nedenler nelerdi?

-Aslında toplum ve bu işin içinde olanlar uzun zamandan beridir söylüyorlardı.´Neden siyasete girmiyorsun?..Tam sana ve bilgi birikimine göre bir iş´ diye ancak kısmet bu güne nasip oldu. 9-10 yaşımdan beri hem Türkiye´nin hem de Belçika´nın siyasetini yakından takip ediyorum. Yaşanan bütün sorunları mükemmel bir şekilde biliyorum demek belki yanlış olur, ancak her konuda herkesle tartışabilecek ve fikirlerimi anlatabilecek kadar konulara hakim olduğumu düşünüyorum. Bundan bir hafta önceye kadar her konuda tarafsız olmaya özen gösteriyordum. Ancak geçen hafta Salı günü taraf oldum....

-Peki gerçekten son ana kadar belli değil miydi adaylığınız; yoksa uzun süren aşamalar sonucu mu bizler sizi Salı günü aday tanıtım toplantısında masanın karşı tarafında gördük?

-Beni Salı günü aday olarak görmeniz aslında 1 yıllık bir sürecin sonucu.CDH ´de bana adaylık konusunda teklifte bulundu. Kararımı MR yönünde vermemde en büyük etken geçen sene parti başkanıyla yaptığımız toplantıydı. Geçen sene 24 Mayıs´da tam da MR ´ın sözde soykırım yasa tasarısını parlementoya sunduğu tarihte, parti başkanı ile görüşmüştüm. Uzun uzun ofisinde tartıştık. Benimle tamamen zıt fikirlere sahip olmasına rağmen, partisinden aday olmam için çok ısrar etti. Benim Ermeni konusunda ne kadar hassas olduğumu bilmesine rağmen ve hatta kendisini çok ağır bir şekilde eleştirmeme rağmen tam bir sene boyunca sürekli adaylık teklifinde bulundu.Benim kafamda şöyl bir şey oluştu. Bu parti Türkiye aleyhinde ve sözde soykırım hakkında ciddi ciddi çalışmalar yapıyor. Başlangıçta ikileme düştüm.Ancak sonra mantıklı düşününce ´Ben içerde olursam belki onlara doğru bildikleri şeylerin yanlış olduğunu gösterebilirim.Yani anlayacağınız ´Kaleyi içten fethedebilirim´ dedim, ve siyasete MR´dan girme kararını aldım.

-Aslında MR´dan aday olmanız sizin için daha zor bir karar gibi gözüküyor, değil mi?
-Evet, ancak ben zor olanı seviyorum.

-Peki parti içi muhalefetten çekinmiyor musunuz?

-Olabilir. Ancak ben doğru bildiklerimi tekrarlayacağım.Başkaları gibi susmayacağımı garanti edebilirim. Politikada bir kariyer kazanabilirsiniz, ancak benim buna ihtiyacım yok. Zaten çok sevdiğim bir işim var. Amacım sadece Türk toplumunun hassasiyetini Belçika toplumuna anlatabilmek ve entegrasyona katkı yapabilmek.Benim gördüğüm hassas olduğumuz PKK, DHKP-C ve Ermeni konularında yeterli bir çalışma yapılmıyor.

-Biz her adaya bu soruyu soramıyoruz veya sorsak da kaçamak cevaplar alıyoruz. Sizin donanımınıza güvenerek sorabiliyorum: Hassasiyetlerimiz konusunda neler yapmayı düşünüyorsunuz?

-Bu konuda başkanı olduğum ´Özgür Hafıza Derneği´nin ´ çalışmaları var. Ben parti başkanımızdan da beni dernek çalışmaları konusunda sınırlamaması ve baskı yapmaması garantisini aldım. Başkanın bana söylediği ´Benim sözde soykırım hakkında bilgiye ihtiyacım var.Bu güne kadar beni bu konu da bilgilendiren , veya üzerinde duran kimse olmadı´ sözleri yapabileceklerim konusunda bana cesaret verdi.Ciddi düşünmek lazım, biz bu güne kadar elimizden geleni yapmadık.Evet, tarih tarihçilerin işidir ancak bulunan gerçekleri de halka duyurmak siyasetçinin görevidir.

-Peki Belediye içinde ne gibi çalışmalar yapmayı planlıyorsunuz?

-Önceliği çocuklarımızın ve gençlerimizin eğitimine vermek istiyorum.Şomaj tembelliğinden gençlerimizi kurtarmak lazım. Benim sosyal yönün oldukça kuvvetlidir .Herkesle konuşabilirim. Ve bu güne kadar sivil olarak yaptığım çalışmaları artık Belediye çatısı altında yapmak istiyorum.

-Belli bir aşamadan sonra halktan uzaklaşan adaylarımız var.Siz, bize konuda bir söz verebilir misiniz?

-Tabi ki ben bütün seçmenlere her zaman şimdiki kadar yakın olacağımı garanti ederim

­-Peki seçmenleriniz son olarak neler söylemek istersiniz?


-Her şeyden önce kendimize inanmamız gerekiyor.Biz burada çok güçlü bir toplumuz aslında.Duygusal davranmamamız lazım. Ben istiyorum ki ne kadar adayımız varsa hepimiz beraber çıkalım.Buna gerçekten ihtiyacımız var. Birbirimizi karalamamamız gerekiyor.Biz siyasi arenada ne kadar çok olursak, o kadar iyi olur Türk toplumu için. Benim bir gün MR ´da bir sorunum olursa bir Emir Kır benim sorunuma eğilebilsin. Bir akadaş olarak, aynı kökenden gelen insanlar olarak. Adaylar ve seçilmişler birbirlerine destek olarak yürüyebilsinler.

-Peki, bir de Fransa İç İşleri Bakanı Nicolas Sarkozy´nin şahsınıza yazdığı bir mektup var. Bu konu da okuyucularımızı biraz bilgilendirebilir misiniz? -Bu mektup 17 Mayıs´ ta Fransız Elçiliği önünde yapmış olduğumuz gösteri sonunda, benim içerideki yetkili makamlara bıraktığım mektuba karşılık yazıldı. Tabi ki yazılanlar tatmin edici değil. Ancak bir cevap yazılması ve bizlerin ciddiye alınması elbette olumlu gelişmeler.Biz de bu mektuba şimdi bir cevap hazırlıyoruz.

-Derya Bulduk´a bu güzel sohbet için çok teşekkür edip, seçimlerde başarılar diliyoruz
 
www.sitemerkezi.net iYiSite.NeT Türkiye'nin En iYi Siteleri Site Ekle référencement marketing et
Hitinizi artirin Melinet WEB Design